Handelsbetingelser hos Rikkesbutik.dk
Generelle oplysninger:

Webshop:
Ripevial ApS
Kildebakken 30
8766 Nørre Snede
CVR nr.: 32674941
Telefon: 40 92 77 03
Email: info@rikkesbutik.dk

 

Sådan handler du på www.rikkesbutik.dk

  • Du finder den varer du ønsker at købe i den ønskede str.
  • Lægger den i din kurv
  • Ønsker du flere varer, gør du ligeledes med de efterfølgende
  • Du indtaster herefter dine data – og bekræfter vore leveringsbetingelser
    • Huske at bekræfte hvis du også ønsker at modtage nyhedsbreve og tilbud.
  • Vælg din ønskede leveringstype
  • Betal med din ønskede betalingsform
  • Du vil herefter modtage en ordrebekræftelse
  • Tracking nr. vil blive sendt på mail, når din varer er pakket og klar til afsendelse
Udsolgte vare
Der kan i sjældne tilfælde forekomme udsolgte varer, selvom du bestiller dine varer online. Dette skyldes at vi ikke har specielt lager til vores webshop, men at vi plukker din ordre i butikkens lager. Dette kan medføre en sjælden gang, at den varer der er solgt online kort forinden er solgt i butikken.


Priser
Hos www.rikkesbutik.dk er alle priser i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling
Rikkesbutik.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Køb af gavekort
Det er muligt at købe gavekort både her på webshoppen og i den fysiske butik, hvortil de også kan benyttes.
Gyldigheden er 2 år fra købsdato og dato fremgår af gavekort.
Du modtager en mail umiddelbart efter købet. Her vil der der en kode som fungerer som gavekort.

Levering
www.rikkesbutik.dk tilstræber at afsende ordrer indgået inden kl. 9 samme dag, ordrer herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 40 kr. Varer vil blive leveret til pakkeshop, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamation
I henhold til købeloven ydes der 2 års reklamationsret på varer købt hos www.rikkesbutik.dk

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen - afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 14 dage efter fejlen er opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os på mail til reklamation@rikkesbutik.dk
Skriv reklamation i emnefeltet og giv en detaljeret beskrivelse af manglen på varen, samt vedhæft gerne flere billeder af manglen. Vi vil herefter hurtigst muligt vurdere sagen. Du skal dog forvente at der kan gå op til 14 dage inden vi vender tilbage med svar, da varen skal sendes retur til viderebehandling hos leverandøren.
OBS!! Vær opmærksom på, at du altid skal kontakte os INDEN din reklamation evt. skal sendes retur.

Efter aftale sendes varen retur til:

Rikkes Butik
Kildebakken 30
8766 Nørre Snede
Danmark

Returpakker SKAL sendes med omdeling
Du vælger selv hvilket fragt-/pakkefirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare.
Vi anbefaler blot, at du sender din returpakke med Track and Trace, hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken, da det så vil være mulighed for at spore denne.
Vi accepterer ikke returpost sendt til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken ryger retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny (med omdeling). Alle udlæg i sådanne situationer pålægges afsender. Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.
Du kan også benytte linket her på siden til Shipmondo for at lave returlabel som sendes med GLS - Link til "Returportal"

Returnering i fysisk butik
Reklamationer kan også altid afleveres i vores fysiske butik, Rosengade 2A, 8766 Nørre Snede.
Husk at medbringe din faktura/kvittering samt tjekke åbningstiderne.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@rikkesbutik.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Rikkes Butik
Kildebakken 30
8766 Nørre Snede

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Rikkes Butik. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@rikkesbutik.dk